Cor Unum

Een rebranding voor Cor Unum, hét keramisch atelier en toonaangevende speler op het gebied van keramiek. Hier wordt sinds 1953 met veel plezier en vakmanschap prachtige keramische kunst vervaardigd van nationale en internationale ontwerpers. Tijd voor een rebranding voor dit dynamische merk, waarbij we traditie en moderniteit hebben gecombineerd.

Samenwerking met Roel Vaessen en Teun Kunen.

Logo variaties

Voor de rebranding hebben we de eenvoudige vormen en klei als uitgangspunten genomen. We hebben het logo uit 1953 opnieuw geïnterpreteerd en een eigentijdse draai gegeven.

Iconen serie op basis van design van Cor Unum en ontwerpers
Doorvertaling naar stationery
Signing van het pand, zowel binnen als buiten

De ‘C’ van Cor Unum fungeert als veelzijdig element in de huisstijl. Naast dat het geschikt is voor tekstuele toepassingen en een directe verwijzing is naar het proces wat keramiek doormaakt in de ovens, geeft het ook de warmte van de organisatie weer.

Doorvertaling naar werkkleding en tassen